Tot voor kort was pre-workout een term die werd gebruikt voor een maaltijd die je zou eten voordat je naar de sportschool of het trainingspark ging. Sinds de supplementen industrie begon te groeien, worden echter steeds meer producten aangeboden als pre-workout supplementen.

Aan de andere kant boden de trends van superfood consumptie en schoon eten ook een breed scala aan smoothies of wondervoedsel, vaak gesuggereerd als grote natuurlijke pre-workout-snacks en -drankjes.

Maar, welke neveneffecten en voordelen heeft het nemen van pre-workout supplementen? In dit artikel zal ik je een gedetailleerd overzicht geven van de voordelen van het nemen van dergelijke supplementen.

Top 3 pre-workout voordelen

In veel artikelen wordt gesproken over de voordelen van verschillende pre-workout supplementen en er wordt een groot aantal onderzoeken gedaan om de potentiële voordelen van elk supplement te achterhalen. Omdat zoveel informatie moeilijk in één artikel te plaatsen is, gaan we de top 3 voordelen van de bovengenoemde meest bekende pre-workout supplementen bespreken. Kijk verder voor de beste pre-workout supplementen reviews op de blog van Fitness101.nl/.

Meer energie voor de training

Sommige pre-workout supplementen geven je aantoonbaar meer energie voor de training. De meest genoemde is cafeïne: het werkt als een stimulerend middel en helpt je je energiek en klaar te voelen om te trainen. Ook verhoogt het je focus en kan het je mentale alertheid verbeteren. Door je te concentreren op de manier waarop je de oefeningen uitvoert, voorkom je blessures.

De combinatie van L-theanine en cafeïne in matcha verbetert de focus en de aandacht op dezelfde manier als cafeïne, waardoor je meer energie krijgt voor je training. Deze pre-workout supplementen zijn een goede keuze als je op zoek bent naar een energie boost.

Verhoogde trainingsprestaties en efficiëntie

Wanneer men probeert de trainingsprestaties en -efficiëntie te verhogen, zal het merendeel van de mensen naar creatine reiken. Dit is volkomen gerechtvaardigd omdat creatine de volgende effecten heeft:

  • Verhoogt de effecten van weerstandstraining op kracht en lichaamsmassa.
  • Verhoogt de kwaliteit en de voordelen van hoog intensieve intermitterende snelheidstraining
  • Verbetert de uithoudingsprestaties bij aërobe oefenactiviteiten die meer dan 150 seconden duren.
  • Kan sterkte, macht, vetvrije massa, dagelijkse het leven prestaties, en neurologische functie verbeteren

Creatine is niet het enige supplement dat je kan helpen je prestaties te verbeteren. Een van de meest bekende natuurlijke pre-workouts, bietenpoeder, is een natuurlijke bron van voedingsnitraat, dat helpt de doorbloeding te verhogen en atletische prestaties en uithoudingsvermogen te stimuleren.

Het is ook bewezen dat Taurine de oefenprestaties van getrainde atleten verbetert. Ook helpt taurines upplementatie spierschade en spierpijn te verminderen, waardoor je sneller kunt herstellen.

Cafeïne verhoogt het uithoudingsvermogen van sporters met gemiddeld 12%. Het komt vooral ten goede aan getrainde atleten in hoog intensieve sporten zoals fietsen of zwemmen. Ook kan cafeïne het uithoudingsvermogen van de spieren verbeteren, inclusief het aantal herhalingen bij een bepaald gewicht.

Stimuleren van gewichtsverlies en spiergroei

Als je op zoek bent naar spierkracht, kunnen sommige pre-workout supplementen nuttig zijn. Creatine verhoogt de massa van de spieren – het wordt opgeslagen in de spieren met een voldoende hoeveelheid water, het trekt meer vocht in de spieren, waardoor ze een grotere omvang krijgen.

Pre-workout supplementen kunnen ook gunstig zijn voor gewichtsverlies. Wanneer het wordt ingenomen in doses tussen 100 en 400 milligram, verhoogt cafeïne de stofwisseling, verhoogt het de lichaamstemperatuur en vertraagt het begin van de honger, waardoor het helpt bij het gewichtsverlies.

Matcha verhoogt op natuurlijke wijze de energie en warmteproductie van je lichaam tijdens de cardio- en weerstandstraining. Dit vertelt je lichaam om meer calorieën te verbranden en uiteindelijk te leiden tot gewichtsverlies.

Naast het stimuleren van je prestaties, verbetert taurine de vetverbranding bij sporters met 16%. Als je op zoek bent naar een manier om sneller overtollig gewicht te verliezen, overweeg dan een aantal van deze supplementen.

Lees ook: Handige dingen om te weten als je je autosleutels wilt laten bijmaken